tisdag 10 mars 2009

Dröm en dröm och låt det hända





Mjölken jag dricker kommer från min egen kossa som betar utanför stugeknuten, äggen jag knäcker till pannkakan är från mina egna höns som pickar och gör sandbad i rabatten...

Morötterna och potatisen drar jag upp ur landet, bären plockar jag i min egen lilla skog och vattnet kommer från källan här i närheten.

Så tror jag att många vill ha det, och vi kan ju som sagt drömma och om man tänker tillräckligt starkt på en sak och visualiserar det så kan mirakel hända...det kan bli verklighet! Tankens kraft är stark...

För egen del så blir det att sätta potatis igen när jag väl vänt upp landet, så morötter och sallad och rädisor och persilja och sockerärtor och...rensa, gallra, vattna och rensa igen...

MEN vilken glädje sedan när man går ut och gräver upp ett par stånd potatis, drar några morötter och kokar lätt mjuka med sockerärtorna...och så en klick äkta smör...

När man en lagom varm och solig sommardag plockar blåbären och blir lila på tre fingrar samt runt munnen...slår en mygga och kliar myggbetten...

När det en sensommardag med hög och klar luft är dags för lingonen...men före älgjaktens början för det är fasligt lätt att likna en älg då...

Att i sensommarens fuktiga och lätt dimmiga morgnar gå ut till äppelträden, välja ett helt obesprutat lagom moget och sätta tänderna i det, utan att skölja det först...

Det kallar jag livskvalité och jag har början klar...det fattas bara kon och hönsen men det är inte så svårt att fixa...när man väl bestämt sig.

Vad kon ska heta? Mirakel förståss, efter "Min" och "Rakel" som var min favoritko i mormors ladugård.

Hönsen? Tja, säg det...Mona kanske efter någon kändis i riksdan (Obs! höns är intelligenta djur) eller Agda eller Äggda kanske...Ägg i da´me´

Inga kommentarer: