fredag 27 februari 2009

Idag röd imorgon...


Har på ett par dagar fått höra om två personer i min vänskapskrets som råkat ut för samma sak...cancer.

Det är med vemod jag konstaterar att detta kan drabba oss när vi minst anar. Dessa två var hurtiga, glada renlevnadsmänniskor som jag beundrade och gärna ville efterlikna.

Men vad hjälpte det - sjukdomen slog till ändå.

Jag tänker på dessa två som båda är yngre än mig och jag ska verkligen försöka att stötta och hjälpa i den mån jag kan.

I nöden prövas vännerna - det är då man ser vilka man har omkring sig.

Så ta vara på varandra, det kommer dagar när vi behöver stöd och vänner, och enda sättet att få en vän är att vara en...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att du är min vän. Det är sant det du säger. När jag blev sjuk blev det än mer viktigt att känna att jag har vänner jag kan anförtro både rädsla, gråt och små glädjeämnen. /S