fredag 27 februari 2009

Katter är väl också männskor



Katten är ett ovanligt klokt djur och i mitt fall så har vi dessutom telepatisk kontakt. När katten är ungefär en halvtimme bort från hemmet så får jag en signal: kommer nu snart.

Om jag tittar på klockan då så tar det ungefär den tiden innan jag ser honom komma med svansen rakt upp i vädret, springande i den egna upptrampade stigen från skogen mot verandan.

När jag öppnar dörren och frågar: vill du komma in? svarar katten mjaa a.

Efter mat och sovstunder och lek med hundarna så kan de tänkas att han går omkring och småpratar och när jag då frågar: vill du gå ut? svarar han mjee e. Det är då lite kallare väder och han bestämmer sig för att stanna inne.

Om vädret är lämpligare för en katt så kanske han svarar: mja mja mja mja vilket betyder ja,ja,ja,ja och skynda på lite då och få upp dörren...

Inga kommentarer: