tisdag 6 januari 2009

En klick Milda margarin

Det blev kallare än vanligt i helgen. Fåglarna hade fullt sjå att knacka i sig frön och hålla värmen.

Jag stod innanför rutan och frös ändå eftersom det är lite kallt just där på golvet och lite drag från fönstret.

¨Huvvaligen heller¨, skulle min morbror sagt om han varit här. Han vurmade mycket för småfåglarna.

Då kom jag på idén att ta min tesil och knöka den full med Milda margarin och så hänga upp den i sittpinnen på fröautomaten (som är av modernare snitt) och vilken succé!

Gladeligen pickade talgoxarna i sig och satt sedan förnöjsamt och gned näbben ren mot äppelträdets kala grenar. Det var en ren fröjd att se!

¨Och varför har hönshjärnan inte köpt talgbollar?¨ kanske någon skulle säga om dom kom till tals.

Jo, därför att vår äldste hund fick en allergichock häromåret när han hittade rester på marken och det behövdes mycket lite för att utlösa detta. Som tur var hade vi fortfarande vår veterinär Örjan, som man kunde ringa i hemmet en söndagskväll.

¨Släng in hunden i bilen så kör jag ner direkt¨sa han och kom, om jag minns rätt, i kostym. Hade vänt i dörren efter att ha varit på någon sammankomst. Allt för djuren och djurägarna.

En injektion och så blev det bättre med andningen och svullnaderna. Törs inte tänka på vad som hänt annars...

Så en klick margarin kan ibland vara lösningen.

Dörren gnekar heller inte längre...

God fortsättning!

Inga kommentarer: