söndag 5 oktober 2008

Billig begravning

När jag ändå är inne på norrländskan och originella personer så kan jag berätta om en bonde som inte tänkte kosta på sig någon dyr begravning. Helt bortkastat då man ändå är död och inte kan uppleva någonting.....

Han hade tänkt att använda kökssoffan som kista, det var bara att såga av rygg- och armstöden och spika igen sofflocket, det gick bra att behålla sängkläderna han låg i, då skulle han känna sig som hemma. Det fanns en trasmatta som passade i storlek också och den skulle han ha som bårtäcke.

Till kaffet var det beställt kanelbullar och pepparkakor. En pelargon från köksfönstret fick duga som kistdekoration....

Sant eller falskt?

Påhittat av mig så klart men tanken är inte alls dum, själv sitter jag just nu på min kökssoffa som gått i arv, faktum är att jag sovit i den som barn hos min mormor.

Så varför inte.....

Inga kommentarer: