lördag 4 oktober 2008

Har du provat vinmålning?

Samtalet pågick i stolarna framför mig på X2000 och det handlade om vad man ska göra för att komma i form, bli smalare, kunna slappna av, bli harmonisk och lycklig.

Med ett halvt öra konstaterade jag att det där är vad jag alltid har tyckt, hört förut, och gjort men så.....

'Har du provat vinmålning?'

Mina öron spetsade sig...

'Menar du att man använder vinet istället för färg?'

'Nej, inte så, man tar ett glas vin och så målar man en tavla och ser vad det blir.'

Spännande eller hur så varför inte!

Prova Du också att måla en tavla, det kanske blir något alldeles extra, med eller utan vin.

Målandet kan öppna sinnena på ett alldeles oanat sätt, alla kan måla något.

Och vad vet man - det kan blir något alldeles mirakulöst...

Trevlig lördag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska genast köpa penslar och färg och börja måla

Marie Domeij i Norrköping sa...

...vårt rödvin är slut... kanske fungerar det med öl, månne?!
Jag lovar att meddela om jag ska ha nå´n vernissage, ok?! ;-))