söndag 5 oktober 2008

Motionerar i hjärnan

Vid ett besök hos min snälle läkare kom vi in på motionsvanorna så han frågade lite försiktigt

'Motionerar du något'

Vid närmare eftertanke så blir det inte så mycket i verkligheten, men jag tänker väldigt ofta att imorgon ska jag börja gå till jobbet (fast inte om det regnar, eller om jag är sen eller om jag har mycket att bära och inte heller om jag ska handla på hemvägen...)

Tänker också ofta att jag ska ta en sväng med stavarna som hänger där bakom alla kläder vid ytterdörren men så har jag inga lämpliga skor och det känns också lite skämmit att komma stakande så där men en dag ska jag stiga upp en timme tidigare och ge mig iväg i morgondimman...

'Nej inte mycket, men i hjärnan så motionerar jag en hel del.'

Alltid en bra början, de mesta börjar just med en tanke, och kan sluta med?

Just det mirakel!

Så ut och rör på er alla soffpotatisar, hjärngympa i all ära med det förbättrar inte flåset och midjemåttet!

Trevlig söndag

1 kommentar:

moniq sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.